2011. június 6., hétfő

Én kis kertet kerteltem, bazsarózsát ültettem...

Lehet, hogy ültetni egyszerűbb lett volna, de én varrtam vagy 30 rózsát, mert Orsikának rózsás baldachint ígértem.



A baldachin maga a legegyszerűbb BRYNE az IKEA-ból, amit már több mint egy éve megvettem, csak eddig nem bírtam magam rávenni a rózsák összepepecselésére. Nagyon egyszerű megvarrni őket egyébként, csak a mennyiség az, ami elborzasztott eddig.



Kell egy színben megfelelő úgy 8-10 cm széles, 40-80 cm hosszú anyagcsík.


Azt félbehajtom, a végeit lekerekítve levágom.


A szélét végigvarrom a legnagyobb öltéssel, hogy aztán be tudjam ráncolni az anyagot. Ha nagyon foszlós, mint jelen esetben a szatén, végigvarrom cikk-cakk öltéssel is.


Ezután beráncolom az anyagot. Ha kinyílt rózsát szeretnék akkor jobban, ha bimbósat, akkor kevésbé.


Ezután elkezdem feltekerni, és közben itt-ott kézi öltésekkel megerősítem a szélét, hogy ne tudjon letekeredni.

A szélét levarrom, még néhányat beleöltök, hogy biztosan fix legyen...

... és már kész is egy csodaszép rózsa. Már csak 29 van hátra.

Szerintem megérte, Orsika nagyon örült neki.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése